Monday, 12 October 2009

Ustaz Shamsuri - Matahari Terbit Dari Barat



Bismi

Assalamualaikum…
Kali ini saya ingin berkongsi ceramah yang bertajuk MATAHARI TERBIT DARI BARAT yang disampaikan oleh Ustaz Shamsuri Haji Ahmad. Dalam ceramah ini juga menceritakan Tanda-tanda Akhir Zaman yakni Kiamat semakin hampir..

Ustaz Shamsuri - Matahari Terbit Dari Barat


dowlod


Antara isi-isi yang terdapat di dalam ceramah ini adalah:-

• Bala Allah kalau datang akan mengenai semua manusia tidak mengira orang itu baik atau jahat. Bala tidak hanya mengenai orang yang membuat maksiat sahaja.

• Diriwayatkan oleh Aisyah r.a katanya telah bersabda Rasulullah S.A.W akan jadi pada akhir umat ini:-
1. Manusia pada akhir zaman akan di telan bumi (Dah berlaku pada gempa bumi yang melanda Padang Indonesia-Masya Allah Insaflah kita bahawasanya Kiamat susah dekat). Seperti yang terjadi pada Qarun yang di telan bumi dengan hartanya.

2. Berubah rupa manusia menjadi rupa binatang seperti yang terjadi pada umat bani israil(Allah tukar mereka menjadi kera, beruk dan rupa khinzir).

3. Kena rejam dengan batu api yang turun dari langit.

Sebab Allah turunkan 3 bala ini adalah kerana maksiat telah berlaku secara berleluasa di muka bumi maka Allah akan turunkan bala ini. Puncanya adalah Allah marah di atas maksiat yang telah dilakukan oleh manusia.
Contohnya: Kalau kita ada rumah sewa kemudian ada kawan kita datang dan memberitahu ada orang buat maksiat di dalam rumah kita adakah kita akan marah? Tentulah kita akan marah. Begitulah juga dengan Allah, apabila kita buat maksiat di atas muka bumi Allah tentulah Allah akan marah sebab ini bumi Allah. Dengan sebab itulah Allah menurunkan bala.

Kata Nabi S.A.W bala Allah tidak akan turun kepada semua manusia jika maksiat berlaku secara tersembunyi tetapi bala Allah akan kena kepada semua manusia jika maksiat berlaku secara terang-terangan

Matahari Terbit Dari Barat menandakan kiamat sudah dekat. Kerana apabila sesuatu berlaku luar dari kebiasaan maka kebinasaan akan berlaku.

• Tiap² kali Magrib matahari sujud kepada Allah. (Sedangkan matahari pun sujud mengapa masih ada di antara kita tidak mahu sujud kepada Allah).

• Apabila dekat nak kiamat malam jadi panjang. Matahari tidak keluar selama 3 malam. Malam menjadi 33 jam. Hanya orang yang selalu bangun sembahyang tahajud (Ahli Tahajud) sahaja akan menyedarinya.

• Golongan Ahli Tahajud inilah yang akan memberitahu kepada semua bahawa kiamat sudah dekat.

Demikianlah sedikit isi² yang terdapat di dalam ceramah ini. Jika saudara atau saudari ingin mengetahui dengan lebih lanjut lagi silalah DOWNLOAD untuk mendengar ceramah ini.

P/s: Sama²lah kita menambah ilmu pengetahuan kita dengan mendengar ceramah² agama.. Mungkin ada di antara kita yang tidak sempat untuk menghadiri majlis² agama jadi luangkanlah sedikit masa dengan mendengar ceramah² agama di rumah atau di mana sahaja kita berada..

2 Nasihat Sahabat:

Mawar_berduri 13 October 2009 at 2:05 PM  

bila dah ada tanda2 macam ni pun ramai jugak yang buat tak tau dan langsung terlupa tentang hari pembalasan yang makin dekat....

A.S.H Sinar 13 October 2009 at 3:13 PM  

Ermm... tulah orang kita... x rami yang sedar apabila Allah menurunkan bala sebegini.. Lagi tak kena pada diri sendiri lagi tulah mereka x sedar...

Mungkin kalau kena kepada diri sendiri baru kesedaran tu datang kot...
Wallahualam...

Selamat Datang Ke:

Photobucket

Komen D'SinarWorld

About Me

My photo
Assalamualaikum...Aku bukanlah insan sempurna.. Aku hanya insan biasa yang tak sepi dari melakukan kesilapan dan ingin mencari sebuah kehidupan yang sempurna berlandaskan syariat Islam.. Moga Allah akan sentiasa mengampunkan segala kesilapan dan kealpaan ku...

Pautan D'SinarWorld

PROWIR Masjid Al barakah PEMUDA

  ©Template by Dicas Blogger.