Wednesday, 18 November 2009

Tutup Aurat | Penjelasan UZAR | (Kemaskini)

Bismi

Kemaskini 18 November 2009
Assalamualaikum..

Marilah sama² kita dengar penjelasan Ustaz Zaharudin Abdul Rahman (UZAR) tentang Aurat..
Sesungguhnya banyak ilmu & manfaat yang terdapat dalam Video UZAR ini..

Berikut adalah kata² Ustaz Zaharuddin dalam video tersebut..

Ada orang bertanya kepada saya. “Kenapa Islam mewajibkan Tutup Aurat, memakai etika tertentu, mesti pakai tudung, pakai stoking, pakai pakaian tak boleh nipis, tak boleh nampak tubuh badan dan sebagainya”?
Mereka kata undang² ni undang² yang beku ‘jumud’ dan tak boleh pakai zaman sekarang ni.. Zaman sekarang ni bebas, orang nak pakai apa pun suka hati dia la..

Maka saya kata begini, nak jawab senang saja..
“Saya nak tanya kepada anda, kalau anda nak masuk ke dalam satu² hotel 5 bintang bolehkah anda pakai kain pelikat atau kain batik saja?”
Tentu lah tak boleh, silap² kena sepak dengan body guard dia nanti..

Jadi, kenapa anda tak marah undang² yang letak etika² kod tertentu untuk masuk hotel² 5 bintang tetapi kenapa anda marah Islam yang meletak etika kod pakaian untuk umat Islam?

Tuan² yang bekerja di menara telekom, bolehkah tuan² masuk menara telekom pakai selipar jepun? Bolehkah?, ataupun pakai tuala saja. Bolehkah?
Bolehkah kita kata suka hati aku la nak pakai tuala ka apa pun.. ini hak peribadi aku..
Arghhhh… jgn suruh aku pakai baju begitu, begini.. Ini semua undang² kuno…
Ha.. kenapa tak kata kat bos anda begitu?

Itu sedikit kata² UZAR di dalam video tersebut.. Jadi sama²lah kita dengar untuk mengetahui apa penjelasan UZAR tentang Aurat ini..


Mesti Dengar........



Kepada yang masih belum bersedia tu jangan tunggu sampai dah nak mati baru nak bersedia.. Masa tu nak buat apa lagi??? Dah tak sempat dah... Ingatlah bahawa kita semua akan MATI, cuma waktunya sahaja kita tidak tahu.. Ingatlah bahawa dunia ini hanya Sementara dan Akhirat itu kekal selamanya..



Fikir²kan & Renung²kan.. Selamat Beramal....



18 Mei 2009


1 Nasihat Sahabat:

arnamee 23 November 2009 at 2:45 AM  

erm, mlm ni anem bce byk tntg aurat,mybe ALLAH nak smpaikan sesuatu pda hamba yg kerdil ni:)

Selamat Datang Ke:

Photobucket

Komen D'SinarWorld

About Me

My photo
Assalamualaikum...Aku bukanlah insan sempurna.. Aku hanya insan biasa yang tak sepi dari melakukan kesilapan dan ingin mencari sebuah kehidupan yang sempurna berlandaskan syariat Islam.. Moga Allah akan sentiasa mengampunkan segala kesilapan dan kealpaan ku...

Pautan D'SinarWorld

PROWIR Masjid Al barakah PEMUDA

  ©Template by Dicas Blogger.