Sunday, 12 July 2009

Pak Long - Cinta Asmara

Pak Long Ni la yang cipta lagu Al-Jannah yang Mawi nyanyi tu...
Dia juga pencipta lagu Cinta Pantai Merdeka nyanyian Tropika...



Lagu dari Album Pak Long Selagi Ada Rindu

Lirik

Kalau kau renung ribuan bintang
Tak mungkin kau dapat miliki
Biar bertahun engkau teropong
Hanya nampak bintang kejora

Kalau kau hias jambangan bunga
Pastikan lebih menariknya
Pasti kau jelas apa yang tertulis
Kerana ada tak fahaminya
Kerna yang tersurat
Apa yang terbuat melarat

c/o

Purnama hilanglah wajahnya
Mendung malam berarak utara
Kejora hilang tah kemana
Hilanglah arah

Samudera terbentang luasnya
Nakhoda jadi pemimpinnya
Begitu luas, luasnya cinta, cinta asmara
Begitu luas, luasnya cinta, cinta asmara

Nyanyikan lagu - lagu cinta
Nyanyikan nyanyilah bersama
Kalau kau dengar tentu kau suka
Biarpun dalam duka
Mengalir (/menitis) air mata

Kenyataannya pastinya kau kan rasa
Oh indahnya cinta..
Oh indahnya cinta asmara

Lagu: Pak Long
Lirik: Pak Long

Pak Long - Al-Jannah Klik Di SINI untuk mendengar..

Hanya Sekadar untuk di dengar sahaja...
Belilah yang Ori. Bantulah Industri Muzik Kita..

6 Nasihat Sahabat:

Idalara 12 July 2009 at 4:08 PM  

salam
indah gak liik lagu ni..
pak long?kak ida tak perasan siapa pak long.

mohd hasrul yahaya 12 July 2009 at 8:24 PM  

paklong tu anak ketua kampung masjid..jiran pak samd tu..

ASH Mad 13 July 2009 at 3:42 AM  

Untuk pengetahuan kak ida paklong ni orang pantai merdeka.. x jauh dari kg saya.. Dia ni la yang buat lagu cinta pantai merdeka dan lagu Al-Jannah yang mawi nyanyi tu..
Paklong ni under syarikat maestro..
Dia dah bawak kuar album dah.. banyak lagu yang sedap² dalam album dia..

zack 18 August 2009 at 11:35 PM  

salam....
maaf nyampuk.. rasa trpanggil utk buat pembetulan sikit pasal penyanyi pak long kita tu...
sebenarnya dia artis bawah label Kacip Emas Global, bukan maestro..
asal dari Kampung Permatang Ringan, 5 km dari pantai merdeka...
lagu cinta pantai merdeka (jinbara) & Al-Jannah (mawi) mmg dia yang cipta.. Bab marhaban n berzanji mmg dia power...
yg bleh tau ni bukan apa, saya anak sedara dia... mmg la tau.
sama2 kita bagi sokongan kat pak long.. orait

ASH Mad 19 August 2009 at 12:40 AM  

Ermm terima kasih atas pembetulan tu ... saya pun x brapa tau sangat tapi saya tengok dekat kulit album dia ada maestro dan Kacip Emas. so, saya letak la salah satu.. Terima kasih sekali lagi..

zack 19 August 2009 at 1:22 AM  

sama2 bos....
apa pun kita harap pak long sukses.. akhirnya trcapai gak impian dia jadi penyanyi.. rajin2 la tgk tv9, kdg2 diorang jemput pak long kat situ...

Selamat Datang Ke:

Photobucket

Komen D'SinarWorld

About Me

My photo
Assalamualaikum...Aku bukanlah insan sempurna.. Aku hanya insan biasa yang tak sepi dari melakukan kesilapan dan ingin mencari sebuah kehidupan yang sempurna berlandaskan syariat Islam.. Moga Allah akan sentiasa mengampunkan segala kesilapan dan kealpaan ku...

Pautan D'SinarWorld

PROWIR Masjid Al barakah PEMUDA

  ©Template by Dicas Blogger.